14 Ağustos 2014 Perşembe

===Yİ SAN===


Lee Seo Jin (Yi San / Kral Jeong Jo)
Han Ji Min (Seong Song Yeon)
Park Eun Hye (Kraliçe Hyo Eui)
Lee Jong Soo (Park Dae Su)
Lee Soon Jae (Kral Yeong Jo)


Dizi Yi san'ın hayatı ve tahta çıkışını konu alan dizi Joseon Hanedanlığının 22. kralı Jeong Jo'nun tahta çıkışından esinlenerek hazırlanmıştır. Kral ve çocukluk arkadaşı Seong Song Yeon birbirine aşık olur.Song Yeon pek çok olayın ardından kralın cariyesi olur.

Kral Jeongjo’nun sonradan kovulmuş olan ancak sarayda çalıştıkları sürede arkadaş oldugu iki çocukla arkadaşlık döneminden başlamaktadır. Jeongjo'nun
büyük babası olan Kral Yeongjo veliaht prensin hükümete karşı bir darbe
düzenlemesinden korktuğu için katıksız bir şekilde bir prinç deposuna
hapseder. Elinden hiçbirşey gelmeyen ancak babasını kurtarmak isteyn Jeongjo arkadaşları Song Yeon ve Dae Su’nın yardımı ile Krala babasını affetmesi için yalvarır.
Bu kısımdan sonra dizi Jeongjo’nun
arkadaşları ile tekrar iletişime geçtiği yetişkinlik yıllarına geçiş
yapmaktadır. Dizi süresince saray entrikaları nedeniyle sürekli bir
tehkline içinde olan veliaht prenslik pozisyonu gösterilmekte.
Saray sanatçısı olan babasını henüz çok küçük yaşta iken kaybetmiş olan Sung Song Yeon (Jeongjo’nun çocukluk arkadaşlarından biridir) ‘ama Jeongjo ’nun aşık olmaya başlaması ile devam eden dizi sarayın entrikalar ile dolu olduğu bir dönemde Jeongjo’nun krallığı eline alması ve Yi San’ı güçlendirmesini ile devam etmektedir. Bazı kısımlarda tarihi
kayıtlardan farklı olarak işlenmiş olan dizi o dönümin saray hayatını gözler önüne serecek şekilde çekilmiştir. ( ALINTIDIR. )
Sevgili arkadaşlar..bizler bu dizileri sayısızca izlemiş kişiler olarak Songenayı  ve 3 arkadaşın yemini unutabilirmiyiz..şahsen ben diziyi 5-6 defa en az izledim..ve çok da agladımı biliyorum.(((..ben zaten bu yüzden sadece...hystoral dramas ve dramaları seviyorum çünkü yüreyime işliyor her sahne...amma son zamanlarda..her nedense..biz..blogerlerin..dizileri paylaşmak ve sizlerle fikir alış verişi yapmak nerdeyse imkansız hale geldi..bu da beni şahsen çok üzüyor..biz yazarlar dizileri izler ve tekrar hatırlatmak adına paylaşırız..ben sadece yazmayı seviyorum..ne reyting,ne de herhangi bir kazanç peşindeyim..kazamdım tek şey en azından blogtta mutlu olmaktır...her yerde bir sürü yasak..ek olarak bir sürü bloger paylaştıgı için sanırım..yer kalmamış bize..eger sorarsanınız..evet bu bir sitem..çünkü bir sürü yazarın..bu dizileri izlemedigini biliyorum..fakat benim ilgilendigim tek alan tarih dramaları...bu diziyi ben hem koreantürktte ,hem yepudada izledim..2007-2008 arası yayınlanan bir dizi..ve benim de çok kısa süre sonra izledigim bir dizidir..neyse..çok fazla uzatmadan sizleri..izlemiyen blog ziyaretçileri izlemenizi şidetle tavsiye ederim...gerçek hayat da zaten bir drama degilmidir...???saygılarımla...Sarayatta...not:gördügünüz üzere pek güzel bir yazı olmadı..bu Sarayattanın stili degil..amma her atıgınız yere kapılar kapanınca...böyle bir paylaşım çıkar ortaya....tekrak..sevgilerimle..bir kusurum varsa afolla.

1 yorum: