8 Ağustos 2014 Cuma

>>>>RÜZGARIN KRALIGI>>>>




































Milatan sonra 4...İmparator...Yuri,nin saltanatının 23 yılında başlar...Kral Yuri-bu savaştta suvarileri ben yönetecegim..bu savaşın zaferini...sevgili kraliçem ve dogacak çocuguma bagışlıyorum...kral bunları askerlerine söylerken..bu arada..sarayda kraliçe büyük acılar çeker..annesin çok acı çektigini gören minik prenses..abisi prens Hemyonga sorar..onun cevabı da şudur..dünyadaki tüm anneler..çocuklarını dogururken çok acı çeker,derler ki bir anne ne kadar acı çekerse o çocuk da o kadar tatlı bir bebek olarak gelir..dünyaya...evet gerçek sanki..Kral Yuri-askerlerim bu savaşı zaferle kazanıp ailelerimize..Gungna kalesine geri dönelim..ama her savaşta oldugu gibi..düşmanlardan çok iç çekişmeler,yetki ve yönetim hırsı senatoda hakim olur....ve senatörler..baştta Biryo kabilesi ve sanato lideri Sanga..kendi degil fakat başkaların sayesinde..kralı yaralar...ne  diyecegimi bilmiyorum şu an..çünkü..düşmansa öyle biliriz..amma bu içten biriyse ee işte o zaman korkulur..ister Joseon tarihi olsun ister başka,bu bugün de böyle degimidir???Yinede onlar darbe yapmaya çalışsalar bile..gökler ve ilahi güçler..o dönem deyimleri haklının yanında yer alır ve Yuri kalede onları süpriz bir şekilde karşılar...ve kraliçe nur topu gibi bir oglan dogrur..Aslında ilk bölümde gözlerim sulanmaya başladı ve dizi bitene kadar..gözyaşlarım aktı,aktı...:((Göklerin mi istegi yoksa insanların mı istegi diziyi izleyince göreceksiniz...:(Gökler küçüçük bir bebege bu kadar lanet yükledigine inanıyormusunuz..ben inanmıyorum...insanların istegi aslında..:(Ogluna bir isim koyacaktır kral..amma ne var ki..tapınagın başrahibesi..bu çocugun çok kötü bir kaderle ve kötü bir yıldız altında dogdugunu...Goguryoya felaket getirecek,kardeşlerini,anne,babasını hatta kendi oglunun ölümüne sebeb olacak derken..kraldan onu öldürmesini ister...baba olarak çocuklarını çok seven kral yıkılır..ve bu arada da kötüler boş durmaz..ellerinden ne geliyorsa yapar kralı ve küçük prensi kötülemek için..kuşlar,hayvanlar ölür,kuyulardan kanlı sular çıkar...halk korkmuş ,baba,da bu kehanete kraliçenin ölümünden sonra inanmaya başlar...çok düşünerek..halkı ve kralıgı için bebegi öldürmeye karar verir..:(((((((Hangi baba veya anne çocuguna kıyabilirki..??? amma bu çagda bile bunun pek çok benzer örnegini görüyoruz malesef...Ve kral kılıcını alır..herkesin önünde bebegi öldürür..(vah vah ey gidi kötüler hep varsınız degil mi---o kadar zor bir çocukluk geçiren..annesini,eşini kaybeden biri bunu yapar mı...???)asla,asla asla...Herkesin öldügünü sandıgı bebek babası tarafından kurtarılır..ve veliyaht prens olan oglu Hayonga teslim eder..adı MUHYIL.DIR-ve onu Jolbon kalesine götürmesini ve bir aileye teslim etmesini ister..amma ne var ki..abisi onu Jumongun meazırı oldugu yere götürür..ve çok sevdigi bir kadına Hayep,e teslim eder..boynuna,da da küçük prenses Seryonun madalyonu koyar..ondan ona çok iyi bakmasını zamanı gelince kim oldugunu söyliyecegini söyler.Yıllar..çok çabuk geçer küçük bebek artık büyümüş..Maro adında bir arkadaşıyla..Jumongun mezarının oldu tapınaga dekore ederler..amma o illa dış dünyayı çok merak eder..kaçmaya karar verir arkadaşıyla...amma istemiyerek kara gölgeleri(hupyangları) görür..onlar kral Daesonun acımasız her türlü egitimden geçmiş askerleridir..hedefleri-Jumongun kılıcı...o kılaca sahip olanın kuzey topraklarına sahip olacaklarına inanırlar....eee bende çokkk beklerler derim....ve dizi başlar...siz tarih ve drama severlere iyi seyirler..benim notum şu..dizi boyunca çok üzüldüm ve çok agladım...:((((  Sanırım bugün ben sadece favorilerimi seçtim...-Muhyıl,veliaht prens Hayong,Kral Yuri,Maro.Biryo klanın lordu ve senato lideri Sanga,tücar Mahvang,prenses Seryo ve General.küçük prens Yujin,yüzbaşı Hayep.ve Bueyodan prenses Yeon ve prens Dojin..(aslında dizi boyunca prens Dojine çok üzüldüm:(((( )ve arkadaşlar bu sadece bir dizi de olsa ben tüm sanatçılara sınırsız saygı duyarım...ve hep söyledigim gibi...kötü karakterleri oynamak çok daha zordur...bu yüzden kendi adıma..senaryo yazarı,yönetmene ,tüm oyunculara ve KBS televiziyonuna ve tüm sitelere..bizlere izleme fırsatı verdigi için çok teşekür ederim.Aslında bugün yazmaya,paylaşmaya içimde ,elimde gidiyor..belki fırsat bulursam..bugün Joseon Gunman...şu an izledigim bir diziyi paylaşmak isterim...Lee Joong Gi oppa ile..amma birine söz verdim..kim mi...? eşim..ona küçük ve kısa türkçe-inglizce sözlük yapmam gerek...çünkü o çocukları ve biricik torunu için emekli olmasına ragmen çalışıyor..Okuyan herkese şimdiden teşekür eder..iyi ki varsınız,iyi ki diziler var...iyi ki sanat asla ölmüyor...en güzel dileklerimle..Sarayatta...
Siz sevgili blog takipçileri..ilk önce zaman ayırdıgınız için çok teşekür ederim.Ben sarayatta yıllarını tarihe sevgisiyle sürdüren.. bir karar aldım..bundan sonra sayısı belli olmuyan tarih dizileri tekrar ,tekrar izliyecegim...yıllar geçince unutuyoruz..çogu sahneleri..bu yüzden ben yeniden paylaşmak için izledim diziyi..Aslında Goguryo kralıgını kurucusu-Jumongtan..başlamalıydım..bunu hep düşünmüşümdür..fakar bir çok blogtta paylaştıgım için..bu yüzden onunla başlamadım..Kısaca Jumong hakında bilgi ekliyecegim şimdi.Damul ordusunun komutanının..HERMOSO.NUN ogludur..büyük idaeleri olan bir komutan...onun en yakın arkadaşı..daha sonra kral olan GUNVADIR.ikiside aynı kadına aşık olur..fakat aşk Hermosonun yanına yelken açar..ve bu aşktan  dünyaya gelen Jumongtur.Komutan Hermoso kaybolunca:(herkes öldü bilir..amma o bir magraya başrahibe ve başbakan tarafından kapatılmış..karanlık ve uzun yıllar boyunca...kimseyi görmez..ta ki????)Kral Gunva herşeyden habersiz...sevdigi kadına ve çocuguna sahip çıkar...amma ne var ki...bu herkesin hayatını zorlaştıracakır...çünkü kralın iki oglu vardır..ben özelikle Daesedon bahsetecegim biraz çünkü bu dizide..de rol almaktaktadır...kötü bir abi,amca evlat sahibi olmuyan kral..Bueyo kralıgının kralıdır..her daima küçük Jumongu kıskanmış..ve annesinden nefret etmiştir..tarih,saray,aşklar,hırslar ve bir çok yalan üzerine kurulan güya kardeşlik... söyledigim gibi her daima sanatçı ruhumla röleri..yaşadıgım için..bazılarından nefret etmiş..bazı karakterleri çok sevmişimdir...mesela Jumong dizisinde Sosona,nın davranışına..hayran kalmışımdır...tarih boyunca hep iyiler ve kötüler vardır..her tarihte ve hatta şimdi bile 21 asırda. Ki biz...Goguryodayız...ve Bekçe,Şilla ve Gaya ile ilgili hepimiz tarih ve drama severler pek çok dizi izledik..ben Kore senaristlerinin yerinde olsam..tüm senaryoları gerçeklere,tarihe ve birbiriyle baglantılı nice dizi senaryoları yazarım..kaldı ki son zamanlarda...gençlik tarihe epey merak sardı bunu..topluluklarda sitelerde,chatlerde,paylaşımlarda her yerde görüyorum..umarım bir gün her ülkenin tarihi dizilere yansar...yeni nesiler için önemli..tarih kitaplarını okumaktansa -dizilerde ögrenmek çok daha kolay olacaktır...bunlar..yazarın kaleminden dökülenler...simetri hastalıgım yok bu yüzden sıralara degil..yazdıklarıma bakarım ben...ya siz:)????

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder